I Kirurgisk ambulatorium er vi specialiserede i planlægning af undersøgelser og behandlinger til patienter med sygdomme i mave-tarm-kanalen, galdesten og brok.
Vi tilstræber, at du møder de samme læger og sygeplejersker, hvis du skal komme flere gange i ambulatoriet.
Plan for undersøgelse og behandling
I ambulatoriet taler du med en læge og/eller en sygeplejerske. Sammen lægger I en plan for din undersøgelse og behandling.
Vi lægger vægt på, at du er med til at træffe beslutninger om planen, og at du føler dig godt informeret. Familie eller pårørende er velkomne til at deltage, og I er velkomne til at stille spørgsmål.
Du får skriftlig information som supplement til den mundtlige information. Noget udleverer vi ved dit besøg. Efter besøget sender vi tidspunkter, mødested og information om undersøgelser via E-Boks, MinSP eller pr. brev.
Svar på undersøgelse og behandling
Du får svar på undersøgelse og evt. behandling ved efterfølgende besøg i ambulatoriet. Du kan også vælge, at personalet ringer og giver dig svar, eller at du får svaret pr. brev.
Hvis et svar kræver flere undersøgelse, så bliver du kontaktet af en læge.
Har du brug for tolk
Vi anbefaler ikke, at familie eller pårørende deltager som tolk.
Hvis du har brug for tolk, så kontakt lægen, som har henvist dig, så hospitalet får besked. Vi bestiller tolken.
Ventetid
Vi gør vores bedste for at overholde det tidspunkt, vi har aftalt med dig.
Hvis der forekommer uforudsete hændelser, som forhindrer, at vi kan overholde aftalte tidspunkt, håber vi på din forståelse.
Kontakt til os mellem aftaler
Du kan skrive til os i Min Sundhedsplatform, hvis din henvendelse ikke er akut. Her kan du stille spørgsmål til os, se kommende aftaler og aflyse din tid.
Når du giver os besked om aflysning eller ændring af tid mindst 1 uge inden aftalen, kan vi bruge din tid til andre patienter. Hvis du melder afbud på dagen, så ring til sekretærerne i ambulatoriet.
Du kan ringe til os på hverdage mellem kl. 8.00-14.45.
Ring til sygeplejerskerne i ambulatoriet, hvis dine gener og symptomer bliver værre. Uden for åbningstiden skal du ringe til 1813.
Nedenfor kan du se, hvad du skal taste på telefonen for at komme rigtigt igennem Gastroenhedens telefonsvarer.