Bagdel

Træning af bagdelens muskler er vigtig for en god kropsholdning.

Øvelser for bagdelen

Lig på ryggen med bøjede knæ og fødderne let adskilte. Løft bagdelen så højt op, at krop og lår udgør en lige linje​.

  1. Lig på ryggen med bøjede knæ og fødderne let adskilte.
  2. Løft bagdelen så højt op, at krop og lår udgør en lige linje​.
Hold bækkenet løftet og helt stille.  Før knæene let fra hinanden. Spred og saml benene langsomt 5 gange.

  1. Hold bækkenet løftet og helt stille. 
  2. Før roligt knæene let fra hinanden, uden at stillingen i bækkenet ændres.
  3. Spred og saml benene langsomt 5 gange og hold pause, inden øvelsen udføres 5 gange mere.
Lig på siden og bøj det nederste ben frem foran kroppen.
Det øverste bens fod skal pege fremad eller lidt nedad hele tiden. Løft langsomt benet op og ned 10 gange og gentag med modsatte
 
  1. Lig på siden og bøj det nederste ben frem foran kroppen.
  2. Læg en hånd ind under taljen og sørg for, at der hele tiden er plads til hånden under øvelsen, så kroppen holdes helt lige.
  3. Det øverste bens fod skal pege fremad eller lidt nedad hele tiden. Løft langsomt benet op og ned 10 gange og gentag med modsatte ben.​
Redaktør